Polskie Siły Powietrzne w II wojnie światowej

75 Dywizjon Myśliwski USAAF
(75th Fighter Squadron)

Za sprawą przybycia do Chin mjr. Witolda Urbanowicza stał Brig. Gen. Claire L. Chennault - na zdjęciu oprowadza Lt. Gen Henry'ego H. Arnolda (dowódcę USAAF, z lewej) wśród Curtissów P-40 z podległej mu 14 Armii Powietrznej USAAF (14th Air Force). Chiny, luty 1943 r.
Pierwsze dni w Chinach mjr Witold Urbanowicz spędził z przydziałem do 26 Dywizjonu Myśliwskiego USAAF (26th Fighter Squadron) w 51 Grupie Myśliwskiej USAAF (51st Fighter Group). Na zdjęciu widoczny osobisty Curtiss P-40K nr 255 dowódcy tej jednostki, Maj. Edwarda M. Nollmeyera. W tle lądujący samolot transportowy Curtiss C-46. Lotnisko Kunming, koniec 1943 r.
Chińscy robotnicy pracujący przy budowie pasa startowego na lotnisku w Kunmingu, gdzie Urbanowicz latał w składzie 26 Dywizjonu Myśliwskiego USAAF (26th Fighter Squadron) w październiku 1943 r.
Sfotografowane w locie nad górami myśliwce Curtiss P-40 z 14 Armii Powietrznej USAAF.
Lotnisko Hengyang, miejsce stacjonowania 75 Dywizjonu Myśliwskiego USAAF (75th Fighter Squadron USAAF), z którego Urbanowicz startował na dziewięć lotów bojowych.
Dowódca 75 Fighter Squadron, Lt. Col. Elmer W. Richardson, as myśliwski i przełożony Urbanowicza podczas jego służby w Chinach.
Col. David "Tex" Hill, jeden z pilotów 75 Fighter Squadron, opisywany w powojennych wspomnieniach Urbanowicza. Na zdjęciu sfotografowany jesienią 1945 r. przed myśliwcem P-51 z charakterystycznym malunkiem rekinich szczęk.
Zdjęcie, którego oryginał został opisany na odwrocie przez Witolda Urbanowicza "Mój samolot w Chinach". W rzeczywistości Urbanowicz nie miał przypisanego własnego samolotu i korzystał z różnych maszyn. Samolot na zdjęciu jest to P-40K-1 "The Deacon SAD SACK", osobista maszyna Lt. Lyndona R. Lewisa, noszącego przydomek "Deacon". Hengyang, koniec 1943 r.
Dekoracja mjr. Witolda Urbanowicza amerykańskim Air Medal za loty bojowe w Chinach przez Maj. Gen. Claire'a L. Chennaulta, dowódcę 14 Armii Powietrznej USAAF. Chiny, 11 stycznia 1944 r.
Mjr Witold Urbanowicz już po powrocie do Wielkiej Brytanii w 1944 r. Na jego mundurze, na prawej piersi, widoczna jest odznaka pilota Chińskich Sił Powietrznych - pamiątka po pobycie na froncie w Chinach.
Okładka oficjalnego czasopisma Polskich Sił Powietrznych w Wielkiej Brytanii, "Skrzydła. Wiadomości ze świata" z 15 marca 1944 r. Na okładce zaprezentowano dwie fotografie dotyczące służby Urbanowicza w Chinach.
Okładka I wydania niemalże kultowych wspomnień Witolda Urbanowicza "Ogień nad Chinami" (1963 r.). W 1983 r. Urbanowicz opublikował ich nieco zmienioną wersję pt. "Latające Tygrysy", a w już po jego śmierci, w 2007 r. w sprzedaży znalazło się II wydanie "Ognia nad Chinami".
P-40K-5 nr 171 noszący nazwę indywidualną "Evelyn II", osobista maszyna dowódcy 75 Fighter Squadron, Maj. Elmera W. Richardsona (rys. Wojciech Sankowski).