123 Eskadra Myśliwska
Fotografia personelu naziemnego 123 Eskadry Myśliwskiej z lat 30. XX wieku przed drzwiami jednego z pomieszczeń zajmowanych przez ten oddział na lotnisku Kraków-Rakowice. Pierwszy z lewej klęczy szer. Wilhelm Świecznik.
Przedwojenni piloci 123 Eskadry, od prawej: kpt. Antoni Wczelik i ppor. Wacław Król przed samolotem PZL P.7 nr 7 z widocznym godłem jednostki. Choć obaj lotnicy walczyli i odnieśli sukcesy jako myśliwcy we wrześniu 1939 r., żaden z nich nie służył już w 123 Eskadrze (Wczelik walczył w sformowanej doraźnie eskadrze obronnej Centrum Wyszkolenia Lotnictwa nr 1, a Król w 121 Eskadrze).
PZL P.7 nr 1 (6.110) ze 123 Eskadry Myśliwskiej na fotografii wykonanej w Warszawie w sierpniu 1936 r. Samolot, przydzielony do osobistego użytku dowódcy eskadry, ma namalowany błękitny pas z tyłu kadłuba.
Kadłub PZL P.7 nr 9 ze 123 Eskadry porzucony na lotnisku 2 Pułku Lotniczego w Krakowie-Rakowicach po tym, jak z lotniska tego wycofały się polskie oddziały. W tle widoczny jest m.in. samolot PZL.23 Karaś z 24 Eskadry Rozpoznawczej oraz hangary.
PZL P.7 nr 1 (numer taktyczny oraz godło eskadrowe zamalowano) porzucony na lotnisku Bełżyce po tym, jak uszkodził go sierż. pchor. Władysław Bożek podczas lądowania po zmroku 6 września 1939 r.
Podziękowanie rodziny ppor. pil. Antoniego Danka dla uczestników pogrzebu lotnika. Danek (w chwili wybuchu wojny w stopniu sierżanta podchorążego) został ciężko ranny 1 września 1939 r. Mimo długotrwałego leczenia w Warszawie i Krakowie, zmarł na skutek zakażenia 18 marca 1940 r. Pochowano go cztery dni później na Cmentarzu Rakowickim.