308 Dywizjon Myśliwski „Krakowski”
Piloci pierwszego składu 308 Dywizjonu: ppor. Jerzy Wolski (z lewej) i por. Władysław Chciuk. W tle widoczny jest Hurricane I (zdjęcia tych samolotów w barwach tej jednostki należą do rzadkości). Baginton, koniec 1940 r.
Piloci 308 Dywizjonu na tle Hurricane'a I ZF-U. Drugi od lewej kpt. Stefan Łaszkiewicz, trzeci od lewej ppor. Bronisław Skibiński. Baginton, koniec 1940 r.
Przy kabinie Hurricane'a I pozują ppor. Stanisław Wandzilak (z lewej) oraz ppor. Feliks Szyszka. Baginton, koniec 1940 r.
Piloci w większości z pierwszego składu 308 Dywizjonu. Od lewej, na dole: ppor. Feliks Szyszka, ppor. Stanisław Wandzilak, kpt. Walerian Jasionowski, kpt. Mieczysław Wiórkiewicz, ppor. Erwin Kawnik; w środkowym rzędzie: ppor. Bronisław Skibiński, por. Władysław Grudziński, ppor. Ryszard Koczor, plut. Paweł Kowala, plut. Stanisław Piątkowski; najwyższy rząd: por. Stanisław Wielgus, nierozpoznany, plut. Władysław Majchrzyk, plut. Mieczysław Parafiński, kpt. Franciszek Gomuliński (oficer techniczny). Baginton, listopad-grudzień 1940 r.
Spitfire VB ZF-H AB968 plut. pchor. Tadeusza Schiele (z lewej strony) z godłem „Wielkiej Niedźwiedzicy” (przedstawiającej na niebieskim tle część tego gwiazdozbioru - Wielki Wóz).
Ks. kpt. Mikołaj Sasinowski, kapelan bazy RAF Syerston (tj. 304 i 305 Dywizjonu), podczas wizyty z nabożeństwem w 308 Dywizjonie. Przed polowym ołtarzem widoczne jest duże godło Dywizjonu „Krakowskiego”. Hutton Cranswick, 24 czerwca 1942 r.
Ppor. Tadeusz Stabrowski w kabinie Spitfire'a, na jego mundurze widoczna odznaka Dywizjonu „Krakowskiego”, w którym służył od 23 września 1941 r. do swej śmierci 11 marca 1943 r. (na fotografii pilot siedzi w kabinie maszyny 317 Dywizjonu).
Personel naziemny przy Spitfirze IX. Trzeci od prawej stoi elektryk st. szer. Czesław Ciotuszyński. 1943 r.
Pozujący przed Spitfirem LF.IX ZF-K (MJ467) personel naziemny 308 Dywizjonu (służący w 6308 Eszelonie Obsługowym) na jednym z lotnisk polowych latem 1944 r. Wśród nich są radiomechanik plut. Antoni Witkowski (pierwszy z prawej) oraz mechanik płatowcowy plut. Tadeusz Cedrowski (stoi za kadłubem jako drugi od lewej, opierając się wyprostowanymi rękoma o kadłub).
Mechanik Kazimierz Załuski pomaga por. Wacławowi Stańskiemu usadowić się w kabinie. Z lewej strony widać namalowane na kadłubie bombki - każda oznaczała jeden lot na bombardowanie z lotu nurkowego.
Zwycięscy piloci 308 Dywizjonu przy skrzydle jednego z zestrzelonych nad Gandawą 1 stycznia 1945 r. Focke-Wulfów, od lewej: por. Tadeusz Szlenkier, plut. Stanisław Breyner, plut. Jerzy Główczewski, sierż. Rajmund Kaniok, plut. Józef Stanowski oraz plut. Zygmunt Soszyński.
Inna fotografia z Nowego Roku 1945 - por. Tadeusz Szlenkier przy wraku zestrzelonego przez siebie Focke-Wulfie.
Grupowa fotografia wykonana podczas szkolenia strzeleckiego w bazie RAF Fairwood Common w Walii pod koniec kwietnia 1945 r. W górnym rzędzie od lewej: kpr. Józef Witkowski, plut. Bogdan Strobel, kpr. Józef Knap, kpr. Konstanty Jasiński, sierż. Wiktor Karasiński, por. Eugeniusz Haeberle, ppor. Sławomir Kowalski. Środkowy rząd od lewej: por. Kazimierz Kozak, kpr. Bogusław Kasprowiak, plut. Konstanty Kujbida, ppor. Ludwik Mikołajczak, ppor. Henryk Mermel, por. Tadeusz Szlenkier, ppor. Henryk Krakowian. Dolny rząd od lewej: oficer RAF, oficer RAF, kpt. Stanisław Bochniak (dowódca eskadry B), oficer RAF, kpt. Karol Pniak (dowódca dywizjonu), oficer RAF, por. Zbigniew Kobierzycki.
W czasie drogi przez Niemcy polscy żołnierze zdobywali wiele trofeów wojennych - tutaj prawdopodobnie mechanicy 308 Dywizjonu z hitlerowską flagą.
Por. Stański i Barbara Sławińska, uczestniczka powstania warszawskiego, wyzwolona z niewoli (obóz w Oberlangen) przez żołnierzy 1 Dywizji Pancernej.
Trójka pilotów Dywizjonu „Krakowskiego” pozuje przy Jeepie Willysie, od lewej: kpr. Ludwik Kuczyński, ppor. Krakowian, sierż. Wacław Korwel. Belgia, zima 1944-1945 r.
Kpt. Jaworski przy charakterystycznym, malowanym na czarno kołpaku i śmigle samolotów 2 Tactical Air Force.
Dowódca jednej z eskadr, kpt. Edward Jaworski w kabinie Spitfire'a XVI bez kroplowej owiewki. Hethel, koniec 1946 r.
W kabinie kołującego Spitfire'a XVI ZF-P (TD317), kpt. Stanisław Bochniak (dowódca eskadry A). Ahlhorn, 1946 r.
Od lewej: por. Włodzimierz Link, kpt Józef Mierzejewski i kpt. Stanisław Bochniak przed Spitfirem XVI ZF-P (TD317). Ahlhorn, 1946 r.
Trzej kapitanowie, od lewej: Czesław Śnieć, Edward Jaworski i Tomasz Rzyski przy wraku znalezionego w okupowanych Niemczech Ju 88.
Lotnicy 308 Dywizjonu w roli piłkarzy, od lewej: Stanisław Bochniak, Bolesław Jedliczko, Henryk Krakowian. Ahlhorn, 1946 r.
Grupowa fotografia w Ahlhorn. W środku, od lewej: kpt. Ignacy Olszewski (dowódca 308 Dywizjonu), kpt. Tadeusz Sawicz (przedostatni dowódca I Skrzydła Myśliwskiego) oraz mjr Wacław Król (ostatni dowódca I Skrzydła Myśliwskiego).
Ostatnia, pożegnalna kolacja przed rozformowaniem 308 Dywizjonu w hotel „Madeira” w Falmouth, 13 stycznia 1947 r.
Kpt. Kazimierz Budzik z odznaką 308 Dywizjonu. Na mundurze widoczne także dystynkcje kapitana, „gapa” i brytyjskie „wings” oraz odznaczenia.
Nekrolog por. pil. Olgierda Ilińskiego, poległego w locie bojowym 16 sierpnia 1943 r. Ukazał się w „Dzienniku Polskim i Dzienniku Żołnierza” w sierpniu 1944 r.
Fragment log-booka st. sierż. Wacława Korwela z odnotowanymi dwoma zestrzeleniami z dnia 10 sierpnia 1944 r.