304 Dywizjon Bombowy „Ziemi Śląskiej”
Wellington I NZ-G (Z1072), na którego pokładzie zginęli 11 lipca 1942 r. ppor. pil. Michał Mazurkiewicz, sierż. pil. Antoni Kosturkiewicz oraz pasażer ppor. Jan Pietraszek z 1 Korpusu Polskiego, a siedmiu kolejnych lotników odniosło rany.
Czarny Wellington I, jeszcze z czasów służby 304 Dywizjonu w Lotnictwie Bombowym RAF (Bomber Command).
Inny Wellington I w maju 1942 r. w służbie Lotnictwa Obrony Wybrzeża RAF (Coastal Command). Lotnisko Tiree, na archipelagu Hebrydów na Oceanie Atlantyckim.
Gen. Władysław Sikorski ogląda Wellingtona NZ-S "Sonia", który wylądował ze schowanym podwoziem w Lindholme po nalocie na Rostock nocą 24/25 kwietnia 1942 r.
Naczelny Wódz, gen. broni Władysław Sikorski z wizytą w 304 Dywizjonie w rocznicę jego działalności bojowej. Lindholme, 25 kwietnia 1942 r.
Polowy ołtarz z widocznym z lewej stronie Wellingtonem IC 304 Dywizjonu (z prawej - maszyna 305 Dywizjonu) przygotowany na potrzeby mszy odprawianej z okazji wizyty w jednostce Naczelnego Wodza. Lindholme, 25 kwietnia 1942 r.
Zdjęcie zostawione na pamiątkę 304 Dywizjonowi przez Naczelnego Wodza gen. Władysława Sikorskiego. W formie odbitki było rozpowszechniane i popularne wśród żołnierzy jednostki. W rogu znajduje się dedykacja: "Sławnemu 304 dyonowi bomb. na pamiątkę lotu w nocy z 24 na 25 kwietnia 942 r. 25.IV.42 Sikorski".
Trumny z ciałami czterech poległych lotników 304 Dywizjonu: plut. pil. J. Jończyka, st. sierż. pil. S. Tofina, sierż. rtg. W. Lichoty i plut. J. Cymborskiego. Zdjęcie wykonano 8 lutego 1941 r. w kostnicy w Syerston. W czasie wojny straciło życie ponad 150 lotników „Ziemi Śląskiej”...
Mechanicy przy pracy, jeden z nich to st. sierż. Józef Wołosewicz. Na samolocie widać napis "UWAGA NA ŚMIGŁO".
Jeden z nowych Wellingtonów X - samolot ten przeprowadził nieskuteczny atak na U-Boota 28 marca 1943 r.
Od lewej: pierwszy plut. strz. Jan Wojniłowicz, trzeci por. obs. Robert Matuszewski, czwarty mjr pil. Mieczysław Pronaszko (dowódca 304 Dywizjonu). Davidstow Moor, lipiec lub sierpień 1943 r.
Żołnierska kwatera plut. strz. Jana Wojniłowicza - na ścianie portrety najbliższych, Naczelnego Wodza oraz kolegów-lotników.
Plut. strz. Jan Wojniłowicz w grubym, ciężkim stroju lotniczym, który na wypadek wodowania stawał się śmiertelną pułapką.
Por. obs. Robert Matuszewski obok Wellingtona w barwach Lotnictwa Obrony Wybrzeża RAF (Coastal Command). Dobrze widoczne detale podwozia i silnika.
St. sierż. Aleksander Zejdler na jednym z lotnisk 304 Dywizjonu. W tle Wellington z oznaczeniem indywidualnym 2A. Taki system (dwójka + litera indywidualna) wprowadzono 8 lipca 1943 r. i obowiązywał do października 1944 r.
Sierż. pil. Klemens Adamowicz, poległy w czasie powrotu z lotu bojowego nocą z 20 na 21 grudnia 1943 r. w katastrofie lotniczej w Republice Irlandii.
Wellington XIV załogi kpt. Leopolda Antoniewicza, która 18 czerwca 1944 r. zaatakowała niemiecki okręt podwodny (przyznano zatopienie U-441).
Jedna z załóg 304 Dywizjonu przed Wellingtonem XIV - na pierwszym planie z prawej plut. rtg. Franciszek Bąk. 1944 r.
Uroczystość wręczenia pamiątkowej tabliczki ACM Sholto Douglasowi (dowódcy Lotnictwa Obrony Wybrzeża RAF) przez polskiego oficera łącznikowego w dowództwie Lotnictwa Obrony Wybrzeża RAF (Coastal Command) ppłk. pil. Tadeusza Buczmę. Na zdjęciu widoczny jest także dowódca 304 Dywizjonu kpt. pil. Stanisław Żurek (drugi od prawej) oraz S/Ldr Eugen Virpsha (Eugeniusz Wirpsza), Polak w służbie RAF, oficer 304 Dywizjonu. Pierwsza połowa 1945 r
Halifax C VIII gościnnie na lotnisku 300 Dywizjonu w Faldingworth (z prawej widoczny fragment Lancastera).
Kpt. Paweł Kęska (pierwszy z prawej) w 1944 r. służył w 304 Dywizjonie jako oficer uzbrojenia. W okresie przedwojennym (z którego pochodzi fotografia) był początkowo oficerem piechoty (na zdjęciu jeszcze w mundurze 24 Pułku Piechoty), a następnie 2 Pułku Lotniczego.
Log-book ppor. obs. Jerzego Majewskiego - na stronie tej widać wpis z 22 kwietnia 1945 r. z adnotacją o skutecznym ataku na U-Boota i pojawieniu się plamy oleju ("oil patch formed").