1/145 Dywizjon Myśliwski „Warszawski”
Zaparkowany na lotnisku i startujący Morane-Saulnier MS-406, na których w Centrum Wyszkolenia Lotnictwa w Lyon-Bron szkolili się myśliwcy późniejszego 1/145 dywizjonu. 1940 r.
Uroczystość nadania pilotom 1/145 Dywizjonu francuskich odznak pilota - wręczającym jest Col. Hugh. Od lewej stoją: ppor. Aleksy Żukowski, ppor. Eugeniusz Fiedorczuk oraz ppor. Jerzy Godlewski. Lyon-Bron, luty 1940 r.
Grupowe zdjęcie pilotów dywizjonu, od prawej siedzą: ppor. Aleksy Żukowski, ppor. Eugeniusz Fiedorczuk, kpt. Juliusz Frey, por. Tadeusz Czerwiński; od prawej stoją: ppor. Czesław Główczyński, ppor. Marian Łukaszewicz, ppor. Jerzy Czerniak, ppor. Leon Jaugsch oraz por. Zdzisław Zadroziński.
Caudron-Renault CR.714 nr 13, nr fabryczny 8544 (I-202) – porzucony na lotnisku Dreux 11 czerwca 1940 r., po przebazowaniu 1/145 Dywizjonu. Po zajęciu tego terenu przez Niemców razem z innymi samolotami stał się wdzięcznym tłem dla pamiątkowych fotografii zdobywców.
Na lotnisku w Villacoublay Caudron-Renault CR.714 ppor. Żukowskiego po zdobyciu przez Niemców - wycięty fragment kadłuba to szachownica, który Niemcy zabrali jako trofeum wojenne.
Kolejna niemiecka fotografia przedstawiająca zdobycznego CR-714 - numer 7 należący do por. Zdzisława Zadrozińskiego.
Ppor. pil. Jerzy Czerniak, najskuteczniejszy (obok por. Tadeusza Czerwińskiego) pilot 1/145 Dywizjonu.
Muzealny samolot został wypożyczony z Finlandii i ma oznaczenia Fińskich Sił Powietrznych z czasów II wojny światowej.
Francuski myśliwiec trafił do Polski, ponieważ Polskie Siły Powietrzne jako jedyny użyły samolotu tego typu w boju, gdy wiosną 1940 r. 1/145 Dywizjon walczył w obronie Francji.
Dekoracja mjr. pil. Józefa Kępińskiego Krzyżem Srebrnym Orderu Wojennego Virtuti Militari przez Naczelnego Wodza gen. Władysława Sikorskiego na prasowym zdjęciu opublikowanym w "Dzienniku Polskim" nr 167 z 25 stycznia 1941 r.
Dyplom Krzyża Srebrnego Orderu Wojennego Virtuti Militari nadanego za kampanię francuską dowódcy 1/145 Dywizjonu Myśliwskiego „Warszawskiego”, mjr. Józefowi Kępińskiemu.
Komunikat informacyjny nr 1 z 26 maja 1940 r., w którym dowódca dywizjonu mjr Kępiński przypomniał swoim pilotom o typach nieprzyjacielskich samolotów i najskuteczniejszych sposobach walki z nimi.
List mjr. Józefa Kępińskiego do gen. Józefa Zająca z 9 czerwca 1940 r. zawierający argumenty przeciwko planowanemu rozformowaniu dywizjonu.
Caudron-Renault CR.714 nr 13 (nr podskrzydłowy I-202, nr fabr. 8544) ppor. pil. Bolesława Gładycha, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 7 (nr podskrzydłowy I-213, nr fabr. 8555) por. pil. Zdzisława Zadrozińskiego, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 5 (nr podskrzydłowy I-224, nr fabr. 8566) ppor. pil. Bronisława Skibińskiego, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 10 (nr podskrzydłowy I-201, nr fabr. 8543) kpr. pil. Andrzeja Niewiary, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 10 (nr podskrzydłowy I-201, nr fabr. 8543) kpr. pil. Andrzeja Niewiary, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 10 (nr podskrzydłowy I-201, nr fabr. 8543) kpr. pil. Andrzeja Niewiary, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 10 (nr podskrzydłowy I-201, nr fabr. 8543) kpr. pil. Andrzeja Niewiary, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 14 (nr podskrzydłowy I-191, nr fabr. 8533) kpr. pil. Antoniego Jody, Dreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 13 (nr podskrzydłowy I-207, nr fabr. 8549) ppor. pil. Aleksego Żukowskiego, Evreux, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
Caudron-Renault CR.714 nr 2 (nr podskrzydłowy I-242, nr fabr. 8584) ppor. pil. Czesława Główczyńskiego, Rochefort, czerwiec 1940 r. (rys. Wojciech Sankowski)
































































