318 Dywizjon Myśliwsko-Rozpoznawczy „Gdański”
Na pokładzie statku „Empress of Canada” w czasie transportu 318 Dywizjonu do Egiptu, sierpnień 1943 r. Od lewej: por. pil. Włodzimierz Bereżecki, kpt. pil. Zbigniew Moszyński, oficer łączności por. Józef Krzywonos.
Pilot Dywizjonu „Gdańskiego”, por. Antoni Polek w Palestynie, 1943 r. Dobrze widoczne tropikalne umundurowanie i nietypowo przyszyte naszywki „POLAND”.
Spitfire'y V na lotnisku Qassasin, gdzie 318 Dywizjon stacjonował od listopada 1943 r. do kwietnia 1944 r.
Kołujący do startu Spitfire V z widocznym dużym filtrem dla samolotów w wersji tropikalnej. Koniec 1944 r.
Qassasin, luty 1944 r. Przy Spitfirze V stoją, od lewej: por. Zdzisław Uchwat, por. Sewer Buckiewicz, por. Bronisław Gaworski, por. Franciszek Turek.
Gen. Ludomił Rayski wykonywał na ochotnika loty w polskich jednostkach we Włoszek - w 318 Dywizjonie 21 razy latał bojowo.
Spitfire IX na lotnisku w Forli w lutym 1945 r. - na zdjęciu widać charakterystyczną ciemną barwę kołpaka (był on czerwony).
Personel 318 Dywizjonu sfotografowany w Forli (dywizjon stacjonował tam od końca 1944 r. do maja 1945 r.).
Lavariano, październik 1945 r. Na skrzydle oficer łączności 318 Dywizjonu, por. Józef Krzywonos, w kabinie jeden z pilotów.
Przy Spitfirze, od lewej: oficer łączności por. Józef Krzywonos oraz piloci kpr. pchor. Eugeniusz Guziak i kpr. pchor. Zygmunt Ostrowski.
Od lewej: por. pil. Jerzy Paczuski, kpt. pil. Zbigniew Moszyński, ks. kpt. Andrzej Żyłka (kapelan 318 Dywizjonu), por. pil. Jan Grodziński, por. pil. Wincenty Miniszewski oraz oficer łączności por. Józef Krzywonos. Sesto, 28 grudnia 1945 r.
Messerschmitt 109G-14/AS pozyskany przez 318 Dywizjon we wrześniu 1945 r. od Amerykanów. Wcześniej była to maszyna jednostki lotnictwa chorwackiego 2 Lovačko Jato, 1 Zrakoplovna Luka Zagreb, którą narednik (sierżant) Vladimir Sandtner zdezerterował 16 kwietnia 1945 r. Z lewej strony na górze kadłuba widoczny jest jasny ślad po pożarze samolotu. W tle widoczny jest ogon Mustanga z 239 Skrzydła RAF (z pewnością nie egzemplarza przydzielonego do 318 Dywizjonu, który był w kolorze duralu). Treviso, marzec 1946 r.
Lewa burta Messerschmitta 109G-14/AS, sfotografowanego w Lavariano latem-jesienią 1945 r. Z lewej strony widoczna jest końcówka skrzydła Bücker 181 Bestmanna.
Ppor. Bolesław Stramik (pilot, który lotem przetransportował Messerschmitta z lotniska w Jesi do 318 Dywizjonu) w kabinie „Messera”. Przed kabiną widać nieoficjalne godło 318 Dywizjonu, trzy karty.
W/Cdr James E. Storrar, dowódca 239 Skrzydła RAF (239 Wing), siedzący na Messerschmitcie z 318 Dywizjonu. Przypuszczalnie Lavariano bądź Risano/Tissano, 1946 r.
Mechanicy 318 Dywizjonu pracujący przy obsłudze silnika Bückera 181 Bestmanna (pozyskanego we wrześniu 1945 r. wraz z Bf 109). Włochy, 1945-1946 r.
Bücker 181 Bestmann LW-A na lotnisku Lavariano latem-jesienią 1945 r. Z prawej strony na drugim planie widoczny jest fragment Messerschmitta 109. Samolot ma szachownice i oznaczenia literowe dywizjonu, ale nie ma godła tej jednostki. W tle widoczne są Spitfire'y 318 Dywizjonu
Bücker 181 Bestmann z 318 Dywizjonu - zapewne ta sama maszyna, co na poprzednich zdjęciach (nie wiadomo nic o drugim egzemplarzu tego typu w tej jednostce). Zwraca jednak uwagę jasny kolor przedniej części okapotowania silnika (na innych zdjęciach jest ciemny).
Fairchild Argus (FS657 lub FZ727) z 318 Dywizjonu (widoczne jest namalowane na kadłubie godło jednostki) na jednym z lotnisk we Włoszech po wojnie. Samolot był używany do lotów komunikacyjnych i łącznikowych.
Dokument tożsamości w języku angielskim (a arabskim - na odwrocie), wydany podczas służby por. Antoniego Polka w 318 Dywizjonie na Bliskim Wschodzie.